X

Avaldatud: 17. veebruar 2015, kell 07:06 Allikas: www.postimees.ee

Eelmisel aastal kokku pandud Eesti bobitiimi ootab ees esimene ametlik võistlus. Starti asutakse juba sel pühapäeval legendaarses Šveitsi suusakuurordis St. Moritzis, kus teiste seas hakkavad mäest alla kihutama kaks Eesti kahebobi.

Mullu novembri alguses Austrias Iglsis toimunud laagris said eestlased kätte Rahvusvahelise Bobisõidu- ja Kelgutamisföderatsiooni (FIBT) väljaantava bobisõitja litsentsi. Seejärel on uhatud trenni teha ja nüüd ootab ees esimene tõsisem test. Ühe tiimi moodustavad Šveitsis Carl-Robert Puhm ja Indrek Hopfeldt ning teise Hardi Link ja Gert Heinala. Pilootideks on vastavalt Puhm ja Link ning lükkajateks Hopfeldt ja Heinala.

Lükkajad on Austrias toimunud laagri järel teinud trenni Eestis ning põhiliselt on vaeva nähtud füüsilise poole arendamisega. Bobide piloodid käisid jaanuari lõpus ka Prantsusmaal La Plagne’is oma oskusi lihvimas.

«Laagris sain palju uusi kogemusi, kuna Prantsusmaal olnud rada erines märkimisväärselt Austrias kogetust. Rada oli tunduvalt pikem ning kurvid oluliselt teistsugused. Prantsusmaa rada koosnes valdavalt pikkadest tagakurvidest, kus sõit toimus n-ö seina peal ning kus mõjusid tunduvalt suuremad jõud, kui Iglsis tunda sain,» kirjeldas Puhm jaanuaris Prantsusmaal aset leidnud laagrit.

«Need kaks rada (Igls ja La Plange) olid nagu öö ja päev,» lisas omalt poolt Link. «Iglsi rada on üks lihtsamaid ning sellepärast korraldab FIBT seal uutele bobisõitjatele alustuskooli, kus saadakse esimesed kogemused. Ka meie kasutasime seda võimalust ning järgmiseks sammuks võtsime La Plagne’i raja, see oli pikem ja keerulisem. Kurvid oli pikemad ning kurvide vahel olid väiksemad distantsid ehk piloodil on vähem aega valmistuda järgmiseks kurviks. Kogu võistkonna jaoks oli La Plagne’i laager edukas ning saadi korralikult sõidukogemust.»

Isiklikus plaanis oleksid võinud asjad aga Lingi jaoks Prantsusmaal paremini sujuda: «La Plagne’i laager oli minu jaoks ebaõnnestunud, kuna haigestusin kohe esimesel päeval tõsiselt ning teised päevad treeningutest osa ei saanud võtta. Tagasi Eestisse jõudes diagnoosis arst mul kopsupõletiku ning selle ravimiseks kulus nädal, kuid nüüd olen vormi tagasi kogumas.»

Prantsusmaal harjutati väikeste mööndustega ka uut võistluselementi, mida tuleb nüüd St. Moritzis edasi lihvida. «Lisaks kuuele sõidule bobirajal viibisime rajal vaid kolm päeva, sai esimest korda proovitud ka kelku hüppamist. Tõsi, seda tasasel maal, spetsiaalselt selleks mõeldud kohas, kus pinnaseks polnud mitte jää, vaid pigem kergejõustikareenidelt tuntud kate. Seega saab olema St Moritzis võistluste start tõeliseks väljakutseks,» märkis Puhm.

Kui stardijoonele asutakse 22. veebruaril, siis bobimehed alustavad teekonda oma esimesele võistlusele kolmapäeva varahommikul, et sealsete tingimustega varem ka korralikult tutvuda ja leida enda jaoks parim sõidutrajektoor.

Väljakutse on eestlastele esimeseks võistluseks korralik. 1928. ja 1948. aasta olümpiamänge võõrustanud St. Moritzi rada on maailma vanim (ehitatud 1903. aastal) ning ainus maailmas, mis on looduslikult ehitatud/külmutatud. 1722 m pikkusel ja 14 nimelise kurviga jäärennis saavad eestlased kogeda ka senisest suuremaid sõidukiirusi. «Pärast kohale jõudmist saavad sportlased rajaga tutvuda. Tegemist on keeruliste oludega ja seega peab enne tingimusi tundma õppima,» rääkis tiimi mänedžer Mauro Serra.

Eesti bobitiimi liikmete sõnul pole praeguseks St. Moritzis starti asuvate konkurentide lõplik nimekiri veel selge. Esimese vastasena osati välja tuua Šveitsi naiste kahebobi. Kui legendaarsel rajal toimub tihti erinevaid võistlusi erinevatel tasemel tiimidele, siis eestlased teevad debüüdi Gunter Sachs Memoriali nimelisel jõuproovil.

«St. Moritzi võistlus on meie esimene proovilepanek ning eesmärke ei hakka püstitama. Praegu tuleb saada võimalikult palju sõidukogemust ning -tunnetust. Meie projekt liigub ilusti ülesmäge,» on Link optimistlik ja paljastas ka edasisi tegevuskavasid. «Suvel on plaanis minna Monacosse üldfüüsilise ettevalmistuse laagrisse ning sügisel on tulemas kuuenädalane treeninglaager, et teha viimane lihv enne Euroopa Cupi.»